U wilt graag uw woning verhuren.
Dan bent u bij Domvast aan het goede adres!

Als verhuurmakelaar voor Utrecht e.o. zal ons team met haar enthousiasme, kennis, inspiratie en innovatie u volledig informeren en begeleiden. Aan de hand daarvan kunt u de juiste beslissing nemen.

Voordelen Domvast:

  1. Uw woning in vertrouwde handen
  2. Meer dan 15 jaar kennis van de vastgoedmarkt
  3. Aangesloten bij branche organisatie VBO makelaars
  4. Grote database kwalitatief goede woningzoekers
  5. Uw woning op Funda, Pararius, Jaap, Huislijn, Marktplaats, etc.
  6. Iedere woning heeft een eigen promotie-marketing plan
  7. Online dossier afhandeling voor (ver)huurders
  8. Uitgebreide beheermogelijkheden

Wist u dat Domvast:

  1. Meer dan 300 objecten in beheer heeft.
  2. Meer dan 400 huurwoningen succesvol continu bemiddelt.
  3. Werkt voor diverse grote beleggers – ontwikkelaars.
  4. U uitstekend kan helpen met uw investering/belegging
  5. Een grote portefeuille uitstekende huurders heeft
  6. 5 Vestigingen heeft

Waarom Domvast

Verhuren is leuk als u weet wat u doet!

Domvast biedt op maat gesneden verhuuroplossingen. Belangrijk, omdat er bij het verhuren van bijvoorbeeld een woning diverse risico’s op de loer liggen. Risico’s, waarbij het in uw belang is, dat deze goed worden afgedekt. U wilt er bijvoorbeeld zeker van kunnen zijn dat de huurders de maandelijkse huurprijs wel kunnen opbrengen. Wij kunnen deze en andere risico’s beperken en ervoor zorgen dat u als verhuurder nergens omkijken naar heeft. Zo organiseren en begeleiden wij de bezichtigingen, screenen we potentiële huurders financieel, stellen de huurovereenkomst op, zorgen voor de administratieve afhandeling en doen de eindinspectie. Desgewenst nemen wij ook het beheer van u over, waardoor u ook bij onder andere reparaties geen omkijken heeft naar het door u verhuurde object.

U heeft zelf een huurder

Indien u zelf een huurder heeft, doen wij een krediet- en huurderscheck. Wij stellen voor u een huurovereenkomst op en bewaken de opzegtermijn. Tevens begeleiden wij de sleuteloverdracht en wij stellen samen met de huurder een inspectierapport op. De kosten voor deze diensten zijn eenmalig en kunt u vinden in onze prijslijst. In het inspectierapport worden alle beschadigingen, opmerkingen en bijzonderheden in het pand opgenomen. Tevens worden het aantal afgegeven sleutels en de meterstanden hierop genoteerd.

Stap 1: Advies op maat

U wilt graag een woning, appartement of kamer gaan verhuren. Laat het ons op tijd weten zodat wij u goed kunnen adviseren en de tijd hebben de juiste huurder te vinden voor u. Samen met u bekijken we de woning en aan de hand daarvan maken we samen met u een juiste omschrijving van de woning. Voorts zullen er foto’s gemaakt worden van het object. Wij adviseren u ook met betrekking tot het puntensysteem, zodat u niet voor onverwachte verassingen komt te staan. Daarna maken we samen met u een profiel van de juiste huurder welke past bij uw woning. Potentiële huurders overleggen vooraf inkomensgegevens, kopie van legitimatie en eventuele aanvullende informatie zodat wij kunnen bepalen of de gegadigde past in het met u besproken profiel.

Stap 2: Marketing

Uw woonruimte zal op verschillende manieren onder de aandacht gebracht worden. Uw woning krijgt een ‘te huur’ bord dat goed zichtbaar is voor passanten. Daarnaast bieden wij uw woonruimte aan via goed bezochte websites zoals Funda, JAAP, Huislijn, Pararius, Domvast etc. Onze database met ruim 2000 woningzoekenden en onze Facebook volgers worden rechtstreeks geïnformeerd over de beschikbare woning. Heeft u zelf suggesties? Dan horen wij dit graag!

Stap 3: Bezichtigingen

Afspraken voor bezichtigingen worden in overleg met u gemaakt. Wij zijn altijd aanwezig bij bezichtigingen. Indien mogelijk ontvangen wij graag een sleutel van het gehuurde zodat wij op korte termijn flexibel afspraken kunnen inplannen. Zijn er geschikte kandidaten die geïnteresseerd zijn in de woonruimte, dan overleggen wij met u. U krijgt een profielschets met o.a. aantal personen, werk/studie en maandelijks inkomen.

Stap 4: Huurovereenkomst + Huurderscheck

De juiste kandidaat gevonden voor uw woning? Nadat de kandidaat alle relevante gegevens heeft verstrekt, doen wij een huurders-krediet-werkgevers check. Is dat in orde, dan stellen wij een huurovereenkomst op. Wij gebruiken professionele huurovereenkomsten welke kunnen worden aangepast aan persoonlijke wensen. Indien uw woning in de verkoop staat kunnen wij voor u de leegstandwetvergunning aanvragen.

Stap 5: Betaling

De 1e betaling van de huursom en natuurlijk de waarborgsom wordt door de huurder naar een door u vooraf opgegeven rekeningnummer gestort. Voor de sleutel overdracht controleren wij bij u of de huurder aan al zijn verplichtingen heeft voldaan. Als dit zo is zullen de sleutels pas worden overgedragen. In het geval van beheer zal de huurder de huurpenningen/borg op onze derdengeldrekening storten.

Stap 6: Sleuteloverdracht + inspiratie

In overleg met u en met de huurder zal er een tijdstip afgesproken worden voor de sleuteloverdracht. Wij zijn hierbij aanwezig en maken een inspectieformulier op. Hierop noteren wij ook de meterstanden en wij maken foto’s van het gehuurde. Zowel de huurder als u ontvangen een ingevuld inspectieformulier met bijlagen (foto’s). Tegenwoordig werken wij ook met een volledig digitale oplever-app.

Wij zijn niet aansprakelijk voor de wijze waarop een huurder na ingangsdatum van de huurovereenkomst zijn verplichtingen als huurder nakomt. Huurder dient zich steeds rechtstreeks tot u als verhuurder te wenden, tenzij het beheer in handen is van Domvast.

Stap 7: Beheer

Het is tevens mogelijk het beheer van de woning uit handen te geven aan Domvast. Wij kunnen u hiermee volledig ontzorgen. Wij verzorgen het technische-, financieel- en commercieel beheer.